Første biltur. :D

I dag er det søndag -helt sant!- og det har vært deilig. Chappat  har kjørt bil for første gangen idag.  Kristoffer skulle avgårde på kamper og jeg bråbestemte at jeg skulle utnytte sjansen til å få litt biltrening på den unge mannen.

Så Jacob og Kristoffer foran og Gira og Chappat i bur i baksetet med meg ved siden av.  Chappat var rolig og krablet litt rundt Gira – men hun er jo ikke rolig og avslappet. Hun lå jo forsåvidt men peser og stresser så det er rent trist å se. Hun var jo helt kuli i bil før den påkjørselen bakfra.

Vel framme ved hallen så forsvant Kristoffer inn i hallen og vi lot Chappat hilse på noen veldig vennlige rolige voksne mennesker. Gjennomgangsspørsmålet var «jammen? er ikke han alt for liten uten mamma?» Var ingen som skjønte at Gira var mamman. 😉

Tilbake i bilen igjen så satt jeg fortsatt i baksetet men jeg satte Gira på gulvet ved mine bein. Der roet hun seg bedre. Chappat var i buret og sovnet med en gang. Buret var litt stort så neste gang skal jeg bruke et litt mindre bur og ha skikkelig myk madrass inni så han synker mere nedi. Da ligger han stødigere. Tror det blir bra. Får teste i morgen. 😉

Ellers har Gira begynt å oppdra ham skikkelig. Hun knøvler han ned når han er for oppesen. Det er til tider litt tøft å se på men han skriker ikke så da håper jeg hun har kontroll.

Vi har også hatt en økt i hagen også og han er bare go´. Rett og slett. 😀

vakker i gress

vakker i gress

Stikkord: , , , ,

6 kommentar to “Første biltur. :D”

  1. Thrine Says:

    Godt at Gira roet seg på gulvet i bilen, Maria – og Chappat ser ut til å roe seg uansett 🙂 Ikke så rart kanskje at folk ikke skjønner at Gira er mamma! 🙂
    Supergod!

  2. Hilde Says:

    Så fint at Gira oppdrar 🙂

    • Maria Says:

      Ja absolutt. -men innrømmer at jeg sitter med hjertet i halsen noen ganger… Går nå helst bra. 😉

  3. HildeH:) Says:

    Det vil nok helst gå bra, bestemor!! 😀 Så fine bilder det blir av han ute! Krever nok mye lys å få gode bilder med svart pels…;)

    • Maria Says:

      Ja det er jammen ikke lett med helt svart pels. Og nå tar vi jo heller ikke bilder med blits for øyeblikket – for å skåne øyene litt. Kan nok snart begynne med det igjen. 🙂

Legg igjen en kommentar